Een logo is de eerste indruk dat uw bedrijf afgeeft. Het is daarom heel belangrijk om goed na te denken over wat u precies wilt uitstralen. Bij Uniqat gaan we eerst een gesprek met u aan over uw voorkeuren. Vervolgens gaan we ons verdiepen in uw branche en de concurrentie. Hierdoor krijgen we een goed beeld over u, uw onderneming en de doelgroep.
Logo & Huisstijl
We ontwerpen een compleet nieuw logo, inclusief huisstijl, die voldoet aan uw eisen en behoeftes.
Herontwerp
We kunnen uw bestaande logo herontwerpen. Dit kan bijvoorbeeld ter sprake komen als uw huidige logo verouderd is of deze niet de gewenste doelgroep aanspreekt.
Intake
Tijdens een intake gesprek bespreken wij samen uw voorkeuren, de gewenste uitstraling, maar we zijn voornamelijk geïnteresseerd in de doelgroep. Vervolgens gaan we ons ook verdiepen in uw branche en concurrentie. Hierdoor krijgen we een goed beeld over u en uw onderneming. Ons doel is om het creatieve proces zo objectief mogelijk te houden.
Ontwerp principes
Eenvoud
“Everything should be made as simple as possible, but not one bit simpler.” – Albert Einstein.
Leesbaar
Uw bedrijfsnaam moet duidelijk en leesbaar zijn. Een ingewikkeld of onduidelijk logo kan voor verwarring zorgen of zelfs klanten wegjagen.
Flexibel
Uw ontwerp moet op verschillende manieren en plekken kunnen worden weergegeven. Simpele ontwerpen winnen hierin van complexe(re).
Uniek
Uw ontwerp moet uniek zijn. Het is niet de bedoeling dat u rondloopt met een kopie. Hier komt het vooroderzoek goed van pas.
Herkenbaar
Uw ontwerp moet goed aansluiten op uw bedrijf. Het moet passen bij uw visie en bedrijfscultuur, maar niet vreemd voelen binnen uw branche.
Verhouding
Uw logo moet in verhouding zijn. Dit betekent dat er geen elementen of kleuren vreemd voelen of overheersen binnen het ontwerp.